A sziget megközelítése repülővel

A 2012-es magas üzemanyagárak miatt a taxiköltségek emelkedtek. 1,6-2.00 Euró/liter/üzemanyag.
Az általános taxiár 170 Euró/Keramoti-Thessaloniki repülőtér egy útvonalra. Amit mi tudunk adni, ott ez az útvonal az idén 130 Euró.
Ez évben javaslom a repülővel érkező vendégeknek, hogy a reptéren béreljenek autót.
Vendégeink segítségével tanácsok az autóbérlésre a repülő térről:

1. Gábor által

Tehát a Potos megfelelő és a legolcsóbb autókölcsönzőnek tűnik.
A reptéren fel tudjuk venni a kocsit és le tudjuk adni Thassos-on (Skala Potamia). Sajnos a minimális bérleti időtartam ebben az esetben 7 nap. Nekünk 3 nap is elég lett volna. Az alkudozások után 7 napra odaadnak egy class 'A' kategóriájú kisautót 170 Euró-ért, benne egy 21 Euro-s alap FDW biztosítással. Lehetett volna talán olcsóbb árat is megcsípni, ha az indulás előtt 3 napon belül kérünk árajánlatot, de ezt nem választottuk, mert nagyon bizonytalan, hogy egyáltalán lenne-e szabad autó.

Hazafelé meg Thassos-on felvehetjük a kocsit és másnap leadhatjuk a reptéren 50 Euro + 3 Euro-s alapbiztosítási díjjal.

Ez így nem olyan sokkal drágább, mintha busszal mentünk volna (az kb. 170 Euro lett volna oda-vissza). De ebben az esetben a menetidő sokkal gyorsabb, kényelmesebben utazunk és nem megy el az utazással az egész napunk.

A szerkesztőség kiegészítője: A POTOS autókölcsönzőnek a sziget teljes területén minden faluban vannak üzletei. A konkrét Potos autóbérlő a Skála Potámia-i centrumban van, az Ostria Hotel és a Dimitris apartmanunk közt.
Az egyhetes bérleti díja egy teljesen logikus ár az itteni viszonyításhoz. A hazafelé 53 Eurós egy napra bérlés egy kicsit magas, de tekintetbe véve a transzfer szolgáltatási lehetőséget, végeredményként nagyon jó megoldás.
Kérésem, hogy akik repülővel érkeznek, szállásfoglalás előtt mindig nézzék meg a kompmenetrendet, és ahhoz igazítsák a napokat. Gondolok arra, ha reggel 8 órakor indul a gép Salonikiből, akkor a szigetről már előző este el kell hagyniuk a szállást, ill. a szigetet.

2010.08.25:

A repülővel Thesszalonikibe érkezők felé egy óriási jó hírem van!
Találtam egy olyan taxist, aki a reptérről Keramotiba hozza vendégeimet.
1 - 2 fő 70 euró/egy út.
3 - 4 fő 90 euró /egy út.
A bőröndök és az utazótáskák száma annyi lehet, amennyi a tetőcsomagtartóra ill. a Mercedes csomagterébe befér.
Más személyeket nem vesz fel a taxi az út során.
Az esetleges repülőkésésre többletköltséget nem számol fel, megvárja a késő repülőt a tranzitban.
Így időben, bonyodalom nélkül érkezhettek Keramoti kompkikötőjébe.
A visszaút szintén Keramoti kompkikötőjéből történhet a reptérre.
A hajóra szálláskor hívnotok kell, és én értesítem a szállásadót, aki vagy személyesen a saját autójával vár benneteket a limenasi kikötőben, vagy taxit küld a vendégeiért.
Ez a taxis megoldás könnyű, és a lehetőségek közül egy olcsó megoldása annak, ha valaki a szigetre repülővel szeretne jönni.
Már kipróbáltuk, működik a repülővel érkező vendégeink teljes megelégedésére.

A repülőjegyek beszerzésében változatlanul nem tudok segíteni.

A Keramotitól 4 km-re levõ Megas Alexandros repülõtérre a Bécsen keresztül közlekedõ légitársaságokkal repülhetnek.

Bécs - Kavala (Megas Alexandros) között az alábbi légitársaságok közlekednek (közlekedtek):